Svensk Fondservice

 

svensk fondservice

Svensk Fondservice erbjuder både PPM-rådgivning och PPM-förvaltning. Deras PPM-rådgivningsdel består av mail eller sms innehållandes deras rekommenderade PPM-fonder. Vi har dock inte kunnat hitta ett pris på denna tjänst.
PPM-förvaltningen av Svensk Fondservice kostar 679:- per år

Företagets marknadsföring består huvudsakligen av telefonförsäljning där man marknadsfört sig med att ha slagit alla möjliga index sedan 2005, när bolaget i själva verket startades år 2008. Trovärdigt?

Länk till Svensk Fondservice.

 

Artiklar om Svensk Fondservice:

  • ola

    Lite väl negativ artikel med tanke på att Svensk Fondservice arbetar tillsammans med Morningstar för att beräkna avkastning och resultat vilket i branschen anses som seriöst…

  • Bengt

    Väldigt oseriöst. Blivit lurad som bara den! hade monetar innan dom lova att säga upp avtalet åt mig men gjorde de inte.

    är med monetar nu igen och är supernöjd! monetar har efterlevandeskydd så välj dom!

    http://www.monetar.se

  • Adam

    Bluffföretag. Helt oseriösa.

  • Peppe Nilsson

    Belv kontaktad av svensk fondservice trots jag är med i NIX och har avsagt mig telefonförsäljning.
    Har hört av flera att de inte bryr sig om detta och är rätt aggressiva med telefonförsäljning.

    Känns inget kul….

  • samuel

    jag vart kontaktad av svensk fondservice för ca 6 månader sen och sedan dess har det faktiskt gått riktigt bra för mina pengar gått plus ca 13 000 det som jag gillar med de är att de har en fast kostnad på 579:- vilket är bra.

    Det finns ju vissa andra som tar årsavgift sedan procent och fler dolda avgifter som solidar och monetar

  • Jonas

    Jobbar som telefonförsäljare för Sf, och jag måste säga att föregående talare inte vet vad han skriver om, vi ignorerar absolut inte NIX och har stor respekt för dem som gått med där. Tyvärr händer det ibland att vissa telefonnummer faller bort ur NIX-systemet och att de därför rings upp av oss, men det hör inte till vanligheterna och ursäktas alltid av oss. Var inte oprovocerat arga på oss, vi måste tjäna pengar precis som alla andra, vi gör bara vårt jobb.
    Jonas

  • Kalmarkalle

    VARNING!!

    På bluff site ppm-radgivare.se har Svensk Fondservice rankat sig själva bäst. Det visar sig att det är en i svensk fondservice styrelse som ligger bakom siten, nämligen Alexander Ernstberger

    Svensk fondservice har startat en bluff site för att bli rankade ”Bäst i test” – läs underlaget på konsumentsiten CINT
    http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=89587&PageIndex=2

    Känns VÄLDIGT oseriöst?!

  • Hansson

    Jag blev igår uppringd av Svens Fondservice, igen, trots att jag är med i NIX och inte vill bli uppringd.

    De har ringt mig förut (verkar ha noll koll på deras register!) och var lika otrevliga nu. Försökte skylla på NIX och att deras register inte var updaterat …..

    Svensk Fondservice uppför sig dåligt och följer inte regler. Har läst om samma sak på flera siter, vet inte varför de fortstter missköta sig…!?

  • Martin

    Jonas, sluta sälj blufftjänster till folk. Berättar ni verkligen för folk att dom måste genomföra bytena själv hos er? Varför ska kunden betala 500 kr för att göra hela jobbet själv?

    Svensk fondservice är ett riktigt bluffbolag, ungefär som att jag ska till mekanikern och byta koppling, jag betalar 12 000 kr och mekanikern står bredvid, dricker kaffe och berättar hur jag ska göra medan jag genomför hela jobbet själv. Riktiga skojjare är vad ni är!

  • KALLE

    SVENSK FONDSERVICE ÄR BARA EN RÅDGIVNING, DET ÄR INTE DET JAG VILL HA UTAN EN AKTIV FÖRVALTNING AV PPM FONDER SÅ MAN SLIPPER BYTA SJÄLV!

  • KO granskar Svensk Fondservice mfl

    Artikel i DI där KO har fått in många anmälningar mot bla Svensk Fondservice
    ”Många anmälningar mot PPM-rådgivare”

    http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\10\15\357126&sectionid=BorsMarknad

  • Janne

    Vad är det här för oseriös sida? ” alla möjliga index” visa vilka? Det känns som att sidan vinklar allt genom konstiga formuleringar? Ni skriver ingenting om resultaten som är bland de bästa på marknaden och garantin som faktiskt lämnas ut? Rätt ska vara rätt!

  • Stina

    Svensk Fondservice är ett oseriöst bolag som satsar på väldigt aggresiv telefonförsäljning, där de ljuger & snackar skit om andra bolag.
    De får ssig själva att se jäkligt dumma ut bara och det är ett helvete att ta sig ur.
    skickar ut dubbla fakturor och krånglar!
    NEJ NEJ NEJ!

    • Ekc K

      Oj vad ni alla som har negativa omdöme skrämmer mig – jag tackade ja till deras tjänst två månader sedan (hade innan Aktiva Fonder) – men jag ska avvakta ett tag till och se hur det ska gå för mig. Men hur ska det vara möjligt att en del är så nöjda med S,F.och andra inte.
      Ewa

  • Kjell

    Hej,

    Min fru blev kontaktad av Svensk fondservice och köpte deras tjänst efter mycket påtryckning av säljaren och mi fru trodde svensk fondservice var PPM.se

    Problemet är att vi redan kör via ett annat bolag.

    Svensk fondservice tycker vi skall betala deras tjänst eftersom min fru sa ja till tjänsten. ( Vi har aldrig loggat in eller kört deras tjänst eftersom vi kör via en annan)

    Lovar att konsumentverket har redan dokumenten.

    Så jag rösta NO WAY !!

    P.S
    1- Kolla vilket bolag som har mest röster !!
    2- Vilket BLUFF Bolag …..
    3- http://ppm-radgivare.se skickar dig direkt till svensk fondservice nu.

  • Bobbo

    Dom jäklarna ljuger ju oxo när dom ringer en, säger att dom har bäst resultat sen 2005, fan dom börja bolaget 2008 i april o sen sitter dom fan och säger till en att dom hållit på sen 2005…Falsk marknadsföring känns det som…

    Om mna ska ska betala för en tjänst borde inte dom då göra jobbet åt en oxo om man inte är nå intresserad av att göra det själv och man blir kallsvettig av att bara tänka på PPM…

    Kanske finns nått bolag som är seriöst, ne ushc fy o ve för blåsta penga klåpare

  • FYI
  • linda

    Folk gillar att klaga, var lite possitiva istället och belys det som är bra, jag är själv kund och är nöjd med årets prestation se själva bättre avkastning än bankerna http://ppm-radgivare.se/vara-portfoljer/#competitionCharts

    Läs även artikeln från Dagens Industri http://svenskfondservice.blogspot.com/2009/11/svensk-fondservice-i-dagens-industri.html

  • Finansiell rådgivare

    Det värsta måste ändå vara att produkten är helt onödig. Läs på lite, prata med din bank eller vad som helst. Man kan inte ge ”råd” om PPM-fonder. De som inte helt omfattas av PPM-valet (vilket är äldigt många) får väldigt, väldigt svårt att gå plus på att använda svensk fondserice’s tjänster eftersom det omfattar så lite pengar för dem som inte är födda på 80-talet eller senare. Avgiften tar då helt ut den eventuella vinsten.

    Gå inte på Svensk fondservice!! Ni tjänar mer på att låta pengarna stanna i sjunde ap-fonden men allra helst ska ni fråga någon på er bank.

    Ett enkelt tips är att endast välja aktiefonder från olika branscher till du har ca 5 år kvar till pension. Växla då om till räntebärande fonder. Återigen – gå inte på svensk fondservice bluff!

  • Anonym

    Blev uppringd av dem i dag trots att man är NIXAD den väldigt arrogante och otrevliga säljaren frågade mig då jag bad honom upprepa företagets namn samt hans namn har det någon betydelse då du är nixad.

    Företaget drivs av tre stycken killar födda i mitten på 80 talet och är nystartat

  • Någon

    Tycker man ska ta hjälp av en aktiv förvaltare och framförallt kolla att dom är godkända av Finans Inspektionen vilket svensk fondservice INTE har och dom ljuger om andra förvaltare har varit i kontakt med dom och vart riktigt missnöjd och besviken på deras sälj taktik och på hur illa dom pratar om andra bolag.

    • Anonym

      SF godkända av Finansinspektionen. Kolla upp din fakta och info innan du lämnar en negativ kommentar.

  • Johan S

    Har tyvärr dåliga erfarenheter av Svensk Fondservice – vägrade säga upp mitt abbonemang trots ångerrätt.

    Många anmälningar på Konsumentverket -
    http://www.radron.se/templates/Artikel____2884.aspx

    Se up för Svensk Fondservice

  • kalle

    Har tyvärr dåliga erfarenheter av svensk fondservice

  • Marie

    Jag är nöjd!

    Har under året både sparat tid och pengar på att vara kund hos svensk fondservice :)

  • anna

    hej, jag jobbar på svenskfondservice och jag tycker att ni är lite väl hårda i era ord.
    jag som personligrådgivare försöker vara så trevlig och artig som det bara går. och jag tycker det är fel av er att dra alla som ringer över en och samma kam. det finns vissa rötägg som på alla arbetsplatser och det är något som tas upp på företaget också. Ni som är nixade har jag stor respekt för och försöker trevligt förklara att det blivit något fel i systemet isåfall ELLER om ni är medvetna om att man måste uppdatera NIX abonemanget var 3e månad som en person i telefon sa själv tillmig (och han hade nix) oftast ger ni oss inte ens en chans att be omursäkt för att vi ringt upp och jag personligen registrerar på en gång om det är någon som har NIX för det är inte meningen att vi ska störa er o vara otrevliga och tränga oss på. vi erbjuder bara hjälp. sen om ni vill ta det eller inte är upp till er. det är eran egna pension det handlar om. Det här är ett jobb som vi gör, och om ni kräver respekt så självklart gör vi det också.det hjälper inte att ni är otrevliga i telefonen och ber oss skaffa oss ett liv. det är hårda tider och vi alla försöker. vi får utbildning och skaffar jobb och försöker göra det bästa av situationen. precis som alla andra. tycker ni är riktigt orättvisa. jag har ingen anledning att lura på en person en tjänst, jag erbjuder min tjänst för att jag tror på den. jag använder mig av svenskfondservice själv och jag har absolut inga klagomål. om man tycker det är jobbigt att trycka godkänt för 5 fondrekomendationer via mailen o på så sätt säkra sin pension något. så ta inte emot tjänsten då? ni vet vad det handlar om om ni tackar ja, och om ni påvägen glömmer av er så är det ju erat eget ansvar att kolla upp det. har pratat med många kunder som är nöjda. så är det med alla företag. det funkar bättre för vissa. och tycker man efter ett halvår att det inte funkar hos oss så kan ni byta företag. ser inte problemet i era klagomål över huvudtaget. jag har stor respekt för mitt jobb, företaget och framförallt dom jag ringer till och erbjuder våran hjälp. så dra inte alla över en kam. så är ni väldigt snälla. mvh /anna.

  • Anonym
  • Misse

    Martin>> Din förbannade katt! hosta upp hårbollen och somna om!

  • Stefan

    Vet inte varför så många gnäller.

    Jag har ökat mittppm från 40000:- till 61000:- under 2009

  • Arne

    Dom är bara en rådgivning ingen aktiv förvaltning, är konstig att dem sa till mig att det inte hände något om man hörde av sig till dem.

    Besviken och lurar av Svensk fondservice.!

  • Anonym

    Var kund hos monetar tidigare då jag blev uppringd av svensk fondservice. Killen sa att dom ringer alla som gjort ”fel val” – Dom som valt monetar eller dom som ligger i 7:ap fonden. Dom tröck på att jag bara behöver ägna 5 minuter om året till min pension för att få det bättre.. Tyvärr gick jag på den trevliga killens skitsnack och nu vägrar dom säga upp tjänsten och säger att det går till inkasso om jag inte betalar. Inte för att jag var så nöjd med monetar men dessa är fan värre.. BLUFFFÖRETAG!!

  • Peter F

    Var kund hos monetar tidigare då jag blev uppringd av svensk fondservice. Killen sa att dom ringer alla som gjort ”fel val” – Dom som valt monetar eller dom som ligger i 7:ap fonden. Dom tröck på att jag bara behöver ägna 5 minuter om året till min pension för att få det bättre.. Tyvärr gick jag på den trevliga killens skitsnack och nu vägrar dom säga upp tjänsten och säger att det går till inkasso om jag inte betalar. Inte för att jag var så nöjd med monetar men dessa är fan värre.. BLUFFFÖRETAG!!

  • Rolf

    ingen skillnad på swe fondservice o eran bank ni blir lika blåsta endå.

  • stolt kund till sf

    ” Varför ska kunden betala 500 kr för att göra hela jobbet själv?”
    Jobbet som utförs är att sf väljer ut dom fem bästa fonderna av alla 800 fonder som finns på marknaden och sedan har full övervakning över dom här.
    när det är dags för ett fondbyte hör dom alltså av sig och då måste kunden godkänna bytet med hjälp av sin ppm kod. Dom trycker alltså på en knapp där det står godkänd fondbyte, mer än så behöver dom inte göra eftersom sf redan har lagt fram dom nya byterna. Så att dom gör jobbet sjävl vet jag inte.

    ”Ni tjänar mer på att låta pengarna stanna i sjunde ap-fonden men allra helst ska ni fråga någon på er bank.”
    När 7ap fonden gick back 36% gick sf kunder back enbart 10%. Året efter gick sf upp 34%. Man tjänade alltså mkt mer pengar på sf än att ligga kvar i 7ap fonden.

    Att gå till banken är också ett alternativ, dock är banker partiska och många inklusive jag vill hellre att en opartiskt företag ska ta hand om min framtid.

  • Peter L

    Blev kontaktad trots NIX. Ett brev som inte tydligt framstod som ”Avtalsbekräftelse” kom sedan där det stod att man ingått en tjänst där JAG SJÄLV (ingen sa något om dett i telefon) skulle göra fondbyten!!!

    Massa krångel med kundtjänst via MEJL / TELEFON …..

  • makkan

    fy fan för svensk fondservice…man blir bara lurad och sen får man ingen hjälp mitt råd ta advisor eller monetar…jag valde monetar jätte trevlig säljare och lätt att få hjälp om man behöver komma i kontakt…..VÄLJ INGEN FÖRVALTARE UTAN TILLSTÅND FRÅN FINANSINSPEKTIONEN….www.fi.se

  • alex

    Fick precis mail där det påstås att jag ”beslutat” att bli deras kund. Jag har aldrig hört talas om dom förut?
    Vad betyder det här? Bör jag vara orolig? kotakta någon`typ konsumentverket eller ARN?
    Eller e det bara o ignorera, dom kan väl inte bara ta mina ppm pengar?

  • erik

    fyfan vilket bluff företag….ingen hjälp otrevliga påstår dom lyder under finansinspektionen med de ljög dom om

  • Johan

    Min sambo blev pålurad, inte ett, utan två avtal i tron om att de bara skulle skicka hem information. Vi slängde ‘informationen’ och så kom fakturan och då hade ångerrätten gått ut. Jag har inget bra att säga om dessa oseriösa företag som till stor del lever på att få kunder som egentligen inte vill ha deras tjänster.

  • vanlig person

    Jag jobbar inte med företaget och har inget ägarintresse.
    Folk måste växa upp….. Om man får ett samtal från Svensk Fondservice så betyder detta inte bluff bara för att man har NIX.

    VÄX UPP ALLA AVUNDSJUKA MÄNNISKOR PÅ UNGA ENTREPRENÖRER…. SKAFFA ETT JOBB.
    SLUTA VARA BITTRA

  • Jonathan Ellsén

    Ni vet uppenbarligen inte vad ni talar om i denna tråd.
    För alla de människor där ute som varken inte har tiden eller orken, eller för den delen inte förstår sig på hur detta system fungerar så är tjänsten mer än toppen!

    och det är en till stor del utav sveriges befolkning som inte har gjort ett aktivt val !

    Sfs hjälper en otroligt många människor varje dag och det har siffrorna talat för sig, så alla er andra där ute som snackar gojja, hej och hå

  • orolig för de uppringa.

    De slutar inte ringa trots att jag vid upprepade gånger sagt att jag inte är intresserad! Är väldigt insatt i fonder och jobbar själv på bank.

    Svenskfondservice är inget företag att lita på!!!

    Vänd er då hellre till er bank om ni har frågor och känner att ni vill ha hjälp med pensionen!
    Banken har regler och lagar de måste följa till skillnad till det här bluff-företaget!

    • samme

      hahah och du jobbar på bank, läs pålite mer isnafl, banker är opartiska instanser som placerar kundernas kapital i sina egna fonder för egen vinst. dom är altså begränsade, tex, nordea skulle aldrig placera sina kunders kapital i swedbanks fonder och swedbank aldrig i nordeas, Svensk fondservice är en oberoende opartisk instans som placerar där det går som bäst på hela fond marknaden, eftersom dom inte äger egna fonder i det uppbyggda fond systemet.
      Därför kan inte banker leverera lika höga resultat oavsett kompetens, pga att dom är begränsade, beroende och partiska.
      bankerna lurar sina kunder med den fina fasaden och en ”kostnadsfri” tjänst, när dom tar en viss % på avkastningen.

  • Ise

    Svensk Skitservice, det är vad de är!!!

  • Daniel

    Dessutom är dem godkända av Fi

  • Nabs

    Haha så kul att läsa sånt här :D
    ”Jonas, sluta sälj blufftjänster till folk. Berättar ni verkligen för folk att dom måste genomföra bytena själv hos er? Varför ska kunden betala 500 kr för att göra hela jobbet själv? ” haha du är rolig du x)

    Ni kanske borde läsa på lite innan ni börjar hacka ner på SFS =)

  • challe

    Godkända och under tillsyn av Finansinspektionen, verkar ha blivit mycket seriösare just nu allafall.. Tredje största i Sverige. Ingen uppbidningstid och uppsägningstid?

  • arg

    Jag sa förra året att jag inte ville ha nått med Svensk fondservice att göra , men var tvungen att betala. sen nu ett år efter får jag en ny inbetalning på 598 kronor som jag måste betala även om jag inte vill ha dem …Detta företag är det jävligaste jag har varit med om och totalt oförstående. Varför måste jag betala en tjänst som jag inte använder mig av och sen har de bluffat med inspelningen också. Ett jävla företag är det.

  • Antero

    Tog mig 2 månader och hoppa ur deras tjänst. Säljaren sa att det inte var några som helst problem att säga upp tjänsten om jag skulle känna mig missnöjd. Hjärtlösa säljare med noll koll är bara förnamnet för Svensk Fondservice. Dom borde ta och styra upp sälj organisationen.

    Tills dess så klassas de som bluff…

  • Alex,

    Ingen här vet vad dom pratar om eller med. kolla era nix, så att ni har uppdaterat dom,
    visst kan man ha en rådgivnings tjänst?? lyssna på namnet så förklarar ju det vad tjänsten går ut på.

    om det nu är som så att nix ska stoppa tele försäljare? varför ifrågasätter ni inte nix idioter? det är ju deras jobba att se till så ingen ringer… den som ringer kan ju inte veta att ni har nix och om den tjänsten fungerar korrekt så borde ju inga samtal komma fram ?

    lär er lite mer innan ni yttrar er

  • liquid

    till den person som sa att svensk fondservice bara av misstag ringer till nix registrerade personer. jag blev uppringd av svensk fondservice och har varit med i nix i ca 5 år. de ger ett lite desperat intryck

    • Samme

      HAHA, om du efter 5 år fortfarande får samtal av ”o inbjudna” vad är det för tjänst du har egentligen? trodde nix skulle stoppa samtal.. särskilt efter 5 år

  • Matt

    Beware SvenskFondservice and probably any other telephone sales company if you dont understand swedish that well.

    I dont want to be in SvenskFondservice anymore, but since i waited until i got an invoice for the next year before saying I wanted to quit, they are telling me its too late and i have to pay.

    And all the customer service guy will do is read me the regulations, tell me that i need to pay, tell me that the name of the fund is ”SvenskFondservice” therefore i should expect it to all be in swedish. 
    Of course it is in swedish, thats not the point, and what the rules and regulations are is also not the point.

    The point is customer service
    And that if you only focus on the rules, you dont necessary get justice or a just result that is good for people. Would be fine if we were are all computers.

    Point 1 – i dont want to be in the fund anymore.  

    Point 2 – They dont make it easy to know how to get out of the fund, it is apparantly in the fine print of a letter that told me about the results of the fund for the last year.

    Point 3 – they would rather be intolerant to the fact that I am a few weeks late and demand payment, and create an angry customer

    Point 4 – A company with good customer service would allow exit in this situation because they know that angry customers will tell their friends and give the company a bad image

    Point 5 – Reading some of the comments on http://camillalindholm.bloggagratis.se/2009/08/28/1939554-varning-for-svensk-fondservice-ab/ (thanks to google translate) gives me the impression that SvenskFondservice has a key business strategy of making the window of opportunity to leave the company short, and in the fine print.

    Matt

    • Matt

      A follow up on my post yesterday.
      After posting this on ”r e j t a . s e” i quickly got several phone calls from them. It was a more senior customer service person who was very quick to apologise, and say that of course they would take the bill away, sorry for the difficult customer service response i had received, that they endeavour to be a company that is good to work with, and that i had been talking to a new person in the company.  So he was very apologetic and wished me luck in the future.  
      A nice result.